КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Обухівська районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Вересень 2016  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 13:30

    Головна » 2016 » Вересень » 23 » Проблеми і перспективи нового навчального року: засідання профільного Комітету
    14:11
    Проблеми і перспективи нового навчального року: засідання профільного Комітету

      21 вересня 2016 року, відбулося розширене засідання Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти за участю міністра освіти і науки України, народних депутатів – членів Комітету, представників від місцевих органів влади, навчальних закладів, громадськості.

    Під час його проведення було обговорено ряд актуальних питань, зокрема проаналізовано стан і проблеми підготовки навчальних закладів України до 2016-2017 навчального року, підтверджено необхідність розгляду на наступному пленарному тижні пакету освітніх та наукових законів, в тому числі і закону «Про освіту», заслухано інформацію Міністерства науки і освіти щодо початку нового навчального року, а також із заступником Міністра фінансів України обговорено особливості проекту Державного бюджету України на 2017 рік у частині фінансування галузі.

    У роботі розширеного засідання Комітету взяла участь делегація від Профспілки працівників освіти і науки України. Консолідовану позицію щодо проблемних питань у освітній галузі виголосив Сергій Романюк.

    Заступник голови Профспілки наголосив на недостатності фінансування галузі до кінця цього року. Так, зокрема дефіцит обсягів освітньої субвенції складає 3,7 млрд. гривень, видатків місцевих бюджетів, – 2,2 млрд. гривень, недофінансування професійно-технічних навчальних закладів – 1,3 млрд. гривень. Має місце заборгованість із заробітної плати освітянам: станом на 1 вересня вона становила 30,4 млн. гривень.

    Гострими залишаються питання оптимізації, скорочення мережі шкіл шляхом створення опорних шкіл, особливо у сільській місцевості. Адже законодавчого підґрунтя для створення таких структур навчальних закладів немає. Також Сергій Романюк наголосив, що не врегульованими залишаються питання фінансування ПТНЗ, виплати стипендій студентам, належної оплати праці педагогам, а відтак – якості освіти загалом.

    На завершення обговорення народні депутати затвердили План заходівщодо проведення 16 листопада 2016 року парламентських слухань на тему «Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні».

    Виступ Сергія Романюка на розширеному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти,

    21 вересня 2016 р.

    Проблеми у галузі освіти

    Як представник організації, яка забезпечує захист трудових прав та соціально-економічних інтересів працівників освіти, зупинюся на головних проблемах навчальних закладів та їх працівників, а також як освітянам завершити фінансовий рік.

    1. Недостатність фінансування галузі до кінця цього року становить 7,2 млрд. грн, зокрема дефіцит обсягів освітньої субвенції складає 3,7 млрд. грн; видатків місцевих бюджетів, – 2,2 млрд. грн; недофінансування професійно-технічних навчальних закладів – 1,3 млрд. грн.

    2. Заборгованість із заробітної плати станом на 1 вересня становила 30,4 млн. гривень. За нашими даними така ситуація  склалася у  6 областях (Івано-Франківська, Закарпатська, Сумська, Чернівецька, Чернігівська, Хмельницька). Чисельність працівників, яким заборгувала держава складає близько 9 тисяч осіб.

    3. У цьому році передача на місця повноважень щодо управління професійно-технічними навчальними закладами відбулась без забезпечення державою місцевих бюджетів трансфертами у вигляді субвенції на підготовку робітничих кадрів. Попри незначні вливання з держбюджету, галузь лихоманить і до сьогодні.

    Така ж участь чекає вищі навчальні заклади І-ІІ рівнів акредитації. Хоча допоки вдалося не допустити передачі видатків на підготовку кадрів у такого типу  вишів з державного до місцевих бюджетів.

    4. Гострою є проблема оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів шляхом створення опорних шкіл та філій, об’єднання малокомплектних шкіл, зміни їх типу та ступеня, особливо у сільській місцевості. Законодавчого підґрунтя для створення таких типів та структур навчальних закладів немає. Не передбачається узаконення діяльності опорних шкіл та їх філій в підготовленому до повторного першого читання проекті закону «Про освіту». За інформацією Міністерства лише в цьому році попали під скорочення приблизно 4 тисяч вчителів, закрито понад півтори сотні малокомплектних шкіл. Хоча за нашими даними їх значно більше.

    Суперечить законодавству й наказ МОН України № 944 про з'єднані класи та класи-комплекти. Адже стаття 14 діючого Закону чітко регламентує правила формування класів з кількістю від 5 дітей та групове навчання при меншій їх кількості.

    5. Не сприяє підвищенню якості освіти і низький рівень заробітної плати педагогічних працівників.

    Через порушення законодавства середній розмір посадових окладів педагогічних працівників на сьогодні складає 2334 грн. або  38,5 % від законодавчо гарантованого. Згідно з законом «Про освіту» він мав би становити 6064 грн., тобто на рівні середньої зарплати в промисловості за липень 2016 року.

    Вже й Апеляційний суд своїм рішенням підтвердив позицію профспілки, що розмір посадового окладу працівника 1 т.р. ЄТС має перевищувати мінімальну заробітну плату.

    Попри домовленості про скорочення розриву між цими базовими величинами за щойно підписаною Генеральною Угодою в проекті закону про Державний бюджет на 2017 рік таке скорочення не передбачено. Розраховуємо на врегулювання питання розміру базового тарифу ЄТС  саме Парламентом.

    6. Добре, що законопроект передбачає підвищення тарифних розрядів для вчителів шкіл з 8 до 10. Але ми наполягаємо на тому, щоб були виділені кошти для підвищення заробітних плат працівникам дошкільних та позашкільних навчальних закладів, а в цілому – всіх педагогічних та науково-педагогічних працівників.

    За нашим переконанням не можна покладати тягар утримання загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема житлово-комунальні послуги, оплату праці обслуговуючого персоналу, на місцеві бюджети.

    7. Не менш гострим є питання фінансового забезпечення підготовки фахівців. Аналіз законопроекту засвідчує про суттєве зменшення видатків для вишів 3-4 рівнів акредитації. Для прикладу Міністерству освіти і науки пропонується фінансування за загальним фондом в обсязі 9,6 млрд. гривень проти цьогорічних 11,4 мільярдів і це при тому, що в наступному році передбачається підвищення соціальних стандартів на 10,1% та зростання комунальних тарифів. Ще гірша ситуація з фінансуванням вишів 1-2 рівнів акредитації, їхні обсяги зменшуються на чверть.

    8. І ще одна з найболючіших проблем – стипендіальне забезпечення студентства. Попри запевнення Президента України, Прем’єр-міністра, що стипендії не будуть скасовані, в проекті Держбюджету -2017 Міністерству освіти і науки закладено лише 2 мільярди гривень для виплати академічних стипендій та 1,99 мільярда гривень – для виплати соціальної стипендії. Не зрозуміло, чому передбачаються видатки на соціальні стипендії студентам вишів Міністерству соцполітики, обсяг яких складає близько мільярда гривень. За нашими розрахунками для забезпечення реалізації статті 62 щойно прийнятого закону «Про вищу освіту»  необхідно передбачити 10,5 млрд. гривень, з них 9,5 млрд. – для виплати академічних стипендій і лише 1 млрд. – для соціальних стипендій.

    9. За таких умов неможливо забезпечити у суспільстві якісну освіту. Через відтік кадрів Україна втрачає як висококваліфікованих фахівців так і само освічену, прогресивну  студентську молодь.

    10. Вирішенню зазначених проблем сприятиме врахування зазначеного вище у рішенні комітету.

    Дякую за увагу!

     

    Переглядів: 368 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
    Районна організація Профспілки 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz