КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Обухівська районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Жовтень 2016  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
         12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 07:55

    Головна » 2016 » Жовтень » 13 » Спільна ініціатива МОН і EdCamp Ukraine з дебюрократизації шкільної діяльності: «Скасувати непотрібну звітність у школах та вивільнити час
    10:50
    Спільна ініціатива МОН і EdCamp Ukraine з дебюрократизації шкільної діяльності: «Скасувати непотрібну звітність у школах та вивільнити час


     
    12.10.2016 | 17:54 
    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

    Дебюрократизація освіти – один із пріоритетів освітньої політики Уряду. Його успішна реалізація можлива тільки завдяки об’єднанню зусиль Міністерства освіти і науки України, всіх місцевих органів управління освіти, адміністрацій навчальних закладів та педагогів. Про це говорили з освітянами заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей та радниця Міністра Оксана Макаренко під часвебінару, присвяченому спільній ініціативі Міністерства освіти і науки та спільноти відповідального вчительства EdCamp Ukraine «Діти і папери: залишити, змінити, скасувати?».

    «Потрібно звільнити педагогів і адміністраторів від непотрібних звітів, дати свободу для самоосвіти, творчості, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню якості освіти», – зазначив ПавлоХобзей.

    Голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», голова підкомітету загальної середньої освіти Громадської ради при МОН Олександр Елькін розповів про попередні висновки анонімного опитування педагогів та керівників шкіл, мета якого – виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом і звітністю.

    Аналіз зібраних даних лише розпочинається, але побіжний огляд уже дає можливість простежити певні тенденції та зробити попередні висновки. Так, серед документів, які, на думку педагогів, необхідно скасувати – облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, так званий облік мікрорайонів (72 % респондентів), звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів (69 %), документація з працевлаштування /продовження навчання випускників 9-х та 11-х класів (65 %). Директори та їхні заступники визначають виховні заходи як позитивний чинник, але пропонують скасувати плани й звіти по них - такої думки дотримується 61% респондентів. 58 % опитуваних адміністраторів вважають за необхідне скасувати заповнення особових справ учнів після закінчення ними школи, а 55 % – ведення книги протоколів піклувальної ради, батьківського та учнівського комітетів.

    Час, який вивільниться після скасування непотрібних паперів, 79 % учителів планують присвятити родині, 67 % – самоосвіті та підвищенню кваліфікації, 47 % – відпочинку. Натомість більшість адміністраторів (76 %) вказала, що у вільний час займатиметься самоосвітою, 59 % приділятимуть більше уваги учням, 51 % – родині.

     Як наголосив  Олександр Елькін, значна частина вчительства і адміністраторів, хоч і заповнили анкети, проте не вірять у реальну можливість  дебюрократизації  освіти. За попередніми результатами опитування 55 %  освітян вважають, що процес дебюрократизації залежить від Міністерства освіти і науки, близько 45 % – впевнені, що від обласних органів управління освіти та місцевих органів влади.

    Команда EdCamp Ukraine вважає, що досягти результатів можливо, якщо залучити до цього процесу широку громадськість, розглянути кожен документ, що повинен заповнювати освітянин, окремо і разом у системі, а також урахувати весь попередній досвід боротьби з паперотворенням у школі. При цьому рекомендації, які будуть сформовані за результатами дослідження, варто впровадити як на рівні Міністерства, так і на локальному - щонайменше в пілотних областях.

    За розрахунками громадського руху EdCamp в Україні, на всі документи у школі за місяць витрачається в середньому 4 пачки паперу, це 48 пачок на рік. Станом на 2015/2016 н. р. в Україні налічувалося 17 337 шкіл. «Отже, на місяць це - 69 348 пачок або 4 160 зрубаних дерев і 5 млн 200 тис. грн, щоб цей папір придбати»,  – зауважив  Олександр Елькін.

    Наприкінці вебінару Оксана Макаренко підкреслила, що «дуже важливо розмовляти та будувати стосунки на відвертості. Нині  ми маємо політичну волю Міністра - Лілії Гриневич та підтримку профільного заступника міністра Павла Хобзея, щоб імплементувати зміни. Частиною цих змін стане поступова заміна паперообігу на  електронний документообіг у  Новій українській школі».

    Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки України разом із громадською ініціативою EdCampUkraine за підтримки Microsoft Україна та інших партнерів проекту проводить  анонімне опитування з питань документообігу та звітності в закладах середньої освіти. До участі в анкетуванні, що триватиме до 13 жовтня 2016 року, запрошуються педагоги й адміністратори (директори та їх заступники) закладів усіх типів та форм власності.

    Станом на 10 жовтня в опитуванні взяли участь 7 911 респондентів, із них учительську анкету заповнили 5 857 осіб, адміністраторську – 2 054.

    Дізнатися більше про цю ініціативу та взяти участь в опитуванні можна на сайті:http://mon.edcamp.org.ua

    Переглядів: 360 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
    Районна організація Профспілки 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz